.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
منطقه آزاد انزلی قطب مهم اقتصادی شمال کشور

نماینده ولی فقیه در استان گیلان منطقه آزاد انزلی را قطب مهم اقتصادی شمال کشور دانست و بر لزوم کاهش نرخ بیکاری در جامعه تاکید کرد.

آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار با مدیرعامل و اعضاء شورای معاونان سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه معضل بیکاری در سطح استان در مورد نقش سازنده منطقه آزاد انزلی به عنوان مرکز فعال اقتصادی استان اظهارداشت: ایجاد اشتغال پایدار با راه اندازی مراکز تولیدی و صنعتی و پویایی بخش تجارت در این منطقه می تواند بخشی از مشکلات بیکاری در سطح استان سرسبز گیلان را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصاد جهانی و تأکید بر تلاش استعمار و استکبار جهانی در ضعیف جلوه دادن عملکرد مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی با توجه به مزیتها و ظرفیتهای قانونی خود می تواند نقش مهمی در تحول اقتصادی، زندگی روزمره و وضعیت معیشتی مردم استان گیلان داشته باشد که در این صورت مردم فهیم استان بیش از پیش از اجرای پروژههای عمرانی و زیرساختی و برنامه های پیش روی آن منطقه حمایت خواهند کرد، چرا که این منطقه را متعلق به خود می دانند و این امر به توسعه پایدار و تسریع انجام پروژههای زیر ساختی و عمرانی این منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه مزایای عملکرد سازمان منطقه آزاد انزلی علاوه بر توسعه در محدوده این منطقه موجب رشد و شکوفایی اقتصادی در کل استان خواهد شد، گفت: چراکه منطقه آزاد متعلق به بخش خاصی از استان نیست بلکه به کل استان گیلان تعلق دارد و عملکرد مثبت آن موجب رضایتمندی بیشتر مردم استان از زحمات خادمان نظام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مراکز اقتصادی مهم شمال کشور و حلقه اتصال اقتصاد استانهای حاشیه دریای خزر به اقتصاد بین المللی توسعه و شکوفایی استانهای شمالی کشور را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: پویایی منطقه آزاد انزلی نقش مهمی برای رفع معضل مهاجرت نخبگان و خروج سرمایه های انسانی استان گیلان خواهد داشت.

آیت الله قربانی اطلاع رسانی درخصوص مزیتها و تفاوتهای قوانین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سطح استان را ضروری عنوان کرد و اظهارداشت: فرهنگ سازی در رابطه با این مزیتها و فرصتها زمینه ساز ایجاد و گسترش تعاملات و همکاریهای فی مابین برای دستیابی به اهداف ایجابی منطقه آزاد انزلی می شود.

در این دیدار" علیرضا بهمنی " رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تشریح عملکرد این سازمان از زمان تصدی مسئولیت ریاست آن اولویتهای کاری و برنامه های آتی خود را ارائه کرد.

وی ضمن ابراز تشکر و قدردانی از حمایتها و رهنمود های دلسوزانه آیت الله قربانی با اشاره به روند رو به رشد اجرای پروژههای عمرانی و اقتصادی این سازمان در منطقه آزاد انزلی اظهارداشت: وی پس از تصدی این مسئولیت و حضور در استان با بررسی موانع و آسیب شناسی مشکلات اقدام به برنامه ریزی و تدوین راهکارهای محوری و اساسی برای رفع این مسائل کرده است.

بهمنی گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه با تعامل مثبت مدیران اجرایی ارشد استان و منتخبان مردم توانستیم مشکلات اساسی در حوزههای اعتباری، زیست محیطی، اراضی و ساختار سازمانی که موانعی برای جذب سرمایه گذار، ایجاد زیر ساخت و اشتغال مولد در سال های گذشته بود را رفع کنیم.

وی ضمن تاکید بر هویت مستقل منطقه آزاد عنوان کرد: قوانین مناطق آزاد در ایران با قوانین بین المللی و تجارت جهانی یکسان بوده و این منطقه متعلق به استان گیلان و کشور ایران است و فواید و مزیتهای آن نیز به مردم گیلان و ایران باز می گردد و مدیران منطقه آزاد به عنوان بخشی از شاکله دولت خدمتگزار، خدمت به مردم ولایتمدار استان را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار دادند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی درادامه با اشاره به نقش ارزنده و جایگاه رفیع نماینده ولی فقیه در گیلان در تدوین و تألیف کتب دینی و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در سطح کشور خواستار رهنمود ها و راهنمایی های بیشتر ایشان برای بهره برداری در طرحهای اجتماعی و فرهنگی در دست اقدام سازمان منطقه آزاد انزلی شدند.

در ادامه این دیدار اعضای شورای معاونین سازمان منطقه آزا د انزلی گزارشی از عملکرد فعالیتهای حوزههای مربوطه را به نماینده ولی فقیه در استان ارائه کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.